Login


Register | Recover Password
 

Vorsteiner M3 Candy Cane

Amerykańska firma tuningowa Vorsteiner proponuje zrobić z BMW M3 bolid nie tylko dużo mocniejszy od seryjnego, ale jeszcze pod względem wyglądu przypominający auto startujące w klasie GT2. Zdecydowanie nie można powiedzieć, żeby fabryczne M3 cierpiało na niedostatek mocy. Z czeluści 4-litrowego 8-cylindrowego widlastego silnika wydobywa się 420 KM mocy przy 8300 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 400 Nm. Te 420 KM sprawnie porusza ważące 1655 kg Coupé z Bawarii ? na tyle sprawnie, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 4,80 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Gdyby nie było ogranicznika prędkość byłaby znacznie większa. Zastosowanie sprężarki mechanicznej AA E9X M3 Supercharger Stage II wraz z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, a także układem wydechowym wyposażonym w rury ze stopów tytanu (układ wylotowy został ?skrojony? przez Vorsteinera) powiększyło stado rumaków pod maską do aż 629. Z pewnością, dzięki takiej liczbie KM, osiągi przerobionego BMW stały się piorunujące. Dużo mocniejszemu silnikowi powinno sprostać podwozie. W związku z tym tuner wymienił seryjne zawieszenie na zestaw KW, który posiada pełną regulację charakterystyki pracy. Podobnie postąpiono z hamulcami. Bardzo dobre skądinąd hamulce BMW zastąpiono pakietem Brembo GTR. Przeniesieniem mocy na jezdnię zajmują się opony Michelin PS2 o rozmiarze 285/25 z przodu i 325/25 z tyłu wciśnięte na 20-calowe felgi V-309. Vorsteiner zainstalował też radykalny bodykit znacząco poszerzający auto, który po montażu sprawił, że M3 przypomina wyścigowy bolid startujący w wyścigach długodystansowych w klasie GT2. Na zestaw ten składa się przedni zderzakospojler, pokrywa silnika, poszerzenia błotników z przodu, jak i z tyłu, listwy progowe, tylny zderzak oraz zmieniona klapa bagażnika. Firma tuningowa nie zdecydowała się na zastosowanie spojlera ? la ten z bolidu GT2, natomiast pokrywę bagażnika ukształtowała tak, że przypomina ona dzieło Onyxa i oryginalną klapę z legendarnego BMW M3 CSL (E46).

Dane techniczne Silnik i napęd: Typ: V8 Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder Objętość skokowa: 3999 cm3 Doładowanie: Kompressor AA E9X Moc maksymalna: 629 KM Objętościowy wskaźnik mocy: 157,29 KM/l (seryjny ? 105,03 KM/l) Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna Typ napędu: Na tylne koła Hamulce i koła: Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR Koła przednie: 20? V-309 Koła tylne: 20? V-309 Opony przednie: 285/25 R 20 Opony tylne: 325/25 R20 Masy i wymiary: Długość: 4615 mm Rozstaw osi: 2761 mm

Print

Brak odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij